Dijital ŞirketlerFİNANS

Sigortacılık sektörü CIO’ları için veri ve otomasyon olmazsa olmaz! 

0

Günümüzde pek çok sektörü dönüştüren otomasyon, bugün sigortacılık sektörünün de dijital dönüşümünde öncü rol oynuyor. Bankacılık ve Finans sektöründe uzun süredir gündemde olan ve kullanılan RPA süreçlerine sigortacılık sektörünün de hızlı bir giriş yaptığını söylemek yanlış olmaz. Koronavirüs salgınıyla birlikte şu aralar daha fazla insansız süreçlere ihtiyaç duyduğumuz da göz önünde bulundurulursa, otomasyonla birlikte daha işlevsel ve kaliteli müşteri deneyiminin ortaya çıkması kaçınılmaz. 

Covid-19 salgını sonrası otomasyonun öneminin daha arttığı son dönemde AvivaSa CIO’su Fahri Arkan, sigortacılık sektöründeki otomasyon süreçlerini değerlendirdi… 

Şu anda pek çok kurum ve kuruluş gibi teknoloji şirketlerinin de Koronavirüs’ten etkilendiğini söyleyen Fahri Arkan, sigortacılık sektörünün de bu olağanüstü durumdan etkilendiğini belirtti. Genel olarak ele alındığında altyapısı güçlü, teknolojik olarak belli bir olgunluğa erişmiş tüm şirketlerin uzaktan çalışma modeli ile günlük operasyonlarını ve projelerini devam ettirebildiğini kaydeden Arkan, “Bu çok net ki, böyle bir durumdan etkilenmeyen sektör yok gibi. Kimi daha az kimi daha çok bu süreçten etkilendi. Bu da bizim uyumlanma ihtiyacımızı ortaya çıkarıyor. Yaratıcı çözümler bulmak zorunda olduğumuz bir gerçek ancak bunun yanında birbirimize de destek olmak durumundayız. Şirketlerin stratejilerini tekrar ele alıp, klasik yaklaşımlardan daha farklı çözümleri üretmesi gerekiyor. Bu durum hem Finans sektörü ve hem de içinde yer alan sigortacılık sektöründe bize hem fırsatların hem de tehditlerin var olduğunu gösteriyor. Odaklanarak bu tehdit ve fırsatlara cevaplar bulmamız şart. Destek planlarımız üzerinde çalışmalarımız devam ediyor.” dedi. 

Şirket olarak kendilerinin de hem günlük operasyonlarını hem de projelerini uzaktan çalışma modeliyle yürütülebileceğini deneyimlediklerini ifade eden Fahri Arkan, ofislere geri dönüldüğünde hiçbir şeyin eskisi gibi olamayacağını söyledi. Arkan, “Artık uzaktan çalışma modelinin de kurum kültürlerinin ve çalışma şeklinin bir parçası olmasını bekliyorum. Satış kısmında yüz yüze olmak önemli olmakla birlikte günümüzdeki teknolojiye baktığımızda herhangi bir e-ticaret sitesinden de sigortacılık ürünlerinin satılması gerekiyor. Artık mutfak alışverişimiz, elektronik alışverişimiz, kıyafet alışverişimiz bile online iken, neden sigortacılık ürünlerimizin satışları da oturduğumuz yerden olmasın? Şu anda daha çok elementer sigortacılığın buna uygun olduğunu ve seyahat sigortaları, kasko gibi ürünlerde kullanıldığını görsek de yakın bir zamanda tüm ürünlerde yaygınlaşacak bir model olmasını öngörüyorum.” diye konuştu. 

Arkan’a göre; veri analitiği şu anda şirketlerin en değer verdiği konuların başında geliyor. En değerli varlıklardan birinin eldeki veri olduğunu kaydeden Fahri Arkan sözlerine şöyle devam etti: “Rekabetin hızla arttığı ve kazanmanın kaybetmeye çok yakın olduğu günümüzde öngörü ve yaratıcılık hızla değer kazanıyor. Dolayısıyla eldeki verinin doğru işlenmesi, işlenmiş verinin yol göstericiliği olmaksızın şirketlerin iş değeri yaratması zor bir hale geliyor. Verilerden strateji ve ekonomik değer yaratmayı  bilmek rekabette öne geçmeyi sağlayacak. Biz de bunun bilincinde olarak ekiplerimizde uyumlanma sağlamaya başladık. Hem Bilgi teknolojilerinde ki, biz artık şirketimizde İş Teknolojileri diyoruz, hem pazarlama bölümlerimizde bu konuya yoğun mesai harcayan arkadaşlarımız var. Bunun yanında; Sigortacılık sektörü de herhangi başka bir sektör gibi günümüz teknolojisine uyum sağlamak zorunda. Yeni nesil teknolojiler uzunca bir süredir gündemimizde. Gerek open source araçlarımız gerekse diğer kullandığımız altyapı ve araçlar mümkün oldukça son teknolojiye uyum sağlamak adına stratejimiz içinde yer alıyor. Yanı sıra dijitalleşmeyle birlikte mobil uygulamalar ve web based uygulamalarla birlikte tabletten, biyometrik imza ile satışın yapılabileceği bir altyapı kurduk. Günümüzün olmazsa olması robotik süreç otomasyonunu da özellikle operatif, insansız da yapılabilecek tekdüze süreçlerimizde kullanmaya başladık. Önümüzdeki dönemde yapay zeka destekli robotlarımız da çalışmaya başlayacak.”

Comments

Yorum yapma kapatılmıştır