FİNANSTeknoloji Trendleri

Bankacılık ve finansal hizmetlerde hakim olacak fintech trendleri

0

Koronavirüs salgını, dijital bankacılık ve fintech’in ilerlemesini hızlandırdı. Dijital finans çözümlerine olan talep hızla artarken yeni trendler de ortaya çıkıyor. Teknoloji, tıpkı diğer sektörlerde olduğu gibi finans dünyasında da iyileştirmelerin hızlandırılmasına yardımcı oluyor. Finans sektörünün gelecek dönemden beklentisini karşılayacak trendler ise 2021’i, bu gelişen endüstrinin evrimi için çok önemli bir yıl haline getiriyor.

Mikro servisler

2021 için en hareketli bankacılık ve fintech trendlerinden biri mikro servisler. Fintech devrimine güç veren mikro servisler olmadan sektörün büyümesi ve mevcut finansal servislerle rekabet etmesi mümkün olamazdı.

Fintech’e çığır açan mikro servisler, yenilikçi teknolojiler yaratmak için gereken esnekliği sağlamaya yardımcı olmasıyla öne çıkıyor. Bu esneklik, sektöre rekabetçi güçlere ve değişen koşullara uyum sağlamak için çok ihtiyaç duyulan çevikliği sağlıyor. Mikro servisler, daha fazla esneklik sunduğu için bir çözüm olarak sektörde yer ediniyor. Benzersiz bir teknoloji teklifi sunan bu çözüm, bağımsız uygulamaların geliştirilmesine izin verdiğinden belirli iş gereksinimlerini karşılamayı mümkün kılıyor.

Ölçeklenebilirlik ve hız gibi yaygın sorunların ele alınmasına yardımcı oldukları için mikro servislerin sektörü büyütmesi de bekleniyor. Çözüm ayrıca duyarlılık ve çeviklik kabiliyetleri sayesinde endüstrinin müşterilere en iyi deneyimi sunmasını sağlıyor.

Yapay zeka ve makine öğrenimi

Dijital pazarlama hizmetleri gibi birçok hizmet, yapay zeka ve makine öğreniminden yararlanıyor. Dolayısıyla finans sektörü de bu teknolojilerden nasibini alıyor.

Yapay zeka teknolojileri, bankaların paralarına erişmek ve paralarını yönetmek için daha akıllı, daha güvenli ve daha uygun yollar arayan müşterilerin taleplerini karşılamasına olanak tanıyor. Finans sektöründe AI uygulamasının ise sayısız yolu bulunuyor. Sohbet robotları, biyometrik kimlik doğrulama ve yetkilendirme, ses bankacılığı vb. gibi AI çözümlerine dayanan bazı özellikler aktif olarak kullanılıyor. AI ayrıca, bankaların raporlama, veri çıkarma, belge sınıflandırması, kredi puanlama ve müşteri memnuniyeti üzerinde hem doğrudan hem de dolaylı etkisi olan diğer birçok günlük süreçleri iyileştirmesine yardımcı oluyor. Teknoloji, uyumluluk izleme süreçlerini de iyileştirirken olası dolandırıcılığı veya kara para aklama işlemlerini zamanında tespit ederek bankaların siber saldırılardan korunmasını da sağlıyor. Düzenleyici teknolojiden robot danışmanlara kadar AI/ML sistemleri, şirketlerin müşteri davranışını daha iyi izlemesini, fırsatları ve anormallikleri daha doğru bir şekilde tespit etmesini sağlıyor. 

Müşterileri bir bütün olarak ele alan geleneksel bankaların aksine fintech şirketleri, teknoloji ve insan becerilerini mümkün olan en iyi şekilde birleştirerek son derece özelleştirilmiş, kişiselleştirilmiş bir hizmet sunuyor. AI/ML’nin etkili olacağı alanlardan bazıları ise düzenlemeler ve politika, algoritmik ticaret, bankacılık sohbet robotları ve dolandırıcılık tespitini kapsıyor. Fintech endüstri trendlerinden en yaygın uygulanan RPA ise müşteri deneyimini önemli ölçüde iyileştiriyor, tekrarı ortadan kaldırıyor ve masrafları azaltıyor. Otomasyon, standart görev performansının büyük bir kısmına daha fazla hız kazandırıyor. Fintech şirketleri gibi geleceğin finansal oyuncuları bu noktada, ilerleyen dönemde veri ölçeklenebilirliğine daha fazla güvenecek.

Merkezi olmayan finans

Sektörde ilgi gören bir diğer eğilim ise merkezi olmayan finans. Endüstride devrim yaratmak adına bu teknolojiyi kullanmaya odaklanan trend, kullanıma hazır çözümler sunmak için basmakalıp mali yapının dışında çalışıyor. Merkezi olmayan finans ile aracılar ortadan kaldırılıyor ve finans, etkin bir şekilde demokratikleştiriliyor. Nüfusun büyük bir yüzdesinin finansmana erişimi olmadığı için bu sayede finansmanın daha erişilebilir hale getirilmesi hedefleniyor.

Merkezi olmayan finansla ilgili en iyi etken, sıkı finansal çerçevenin dışında çalışmasıdır. Yatırım, ödeme ve banka aracılarını ortadan kaldırarak kitlelere finansal hizmetler sunan eğilim, tüm bu unsurları bir blockchain ağı tarafından desteklenen hizmetlerle değiştiriyor. Endüstriye etkili bir alternatif sağlayan blockchain, yerleşik finansal hizmet sağlayıcılara olan bağımlılığı ortadan kaldırırken güvenlik ve şeffaflık sağlamak için finansal ekosistemi dönüştürmeye devam edecek.

Önceki yıla göre, 10 kat daha büyümesinin beklendiğini merkezi olmayan finans pazarında büyüme katlanarak artıyor. Bu da önümüzdeki yıllarda devam etmesi muhtemel bir eğilim olduğu anlamına geliyor.

Tahmine dayalı analitik

Yukarıdakilere ek olarak, tahmine dayalı analitik 2021’de fırtına gibi esecek bir bankacılık ve fintech trendidir. Siber güvenlik, finans sektörünün karşılaştığı en büyük zorluklardan biri olmaya devam ederken tahmine dayalı analitik, dolandırıcılığı önlemede ve siber güvenlik önlemlerini güçlendirmede büyük bir rol oynayacak.

Sektöre yeni giriş yapanlar ve küçük oyuncular, daha büyük şirketlere karşı avantaj elde etmek için tahmine dayalı analitikten yararlanacak. Makine öğrenimi, algoritmalar ve büyük veriler, müşteri davranışına dayalı olarak gelecekteki olayların olasılığını analiz etmek ve değerlendirmek için tahmine dayalı analitik tarafından kullanılacak.

Tahmine dayalı analitik, veri biliminin geleceğini de güçlendiriyor. Fintech endüstrisi ölçeklenebilir, verimli ve uygun maliyetli sonuçlar için bu teknolojiyi kullanıyor. Ayrıca tahmine dayalı analitik, sektörün müşteri deneyimini iyileştirmesine, çalışanların değer katma yollarını belirlemesine ve operasyonları iyileştirmesine yardımcı oluyor. Bir araştırmaya göre tahmine dayalı analitik, yenilikler yapmaya ve sorunları daha ortaya çıkmadan tespit etmek ve yönetmek için yeni yollar bulmaya devam edecek.

Nesnelerin İnterneti

Nesnelerin interneti de finans endüstrisi trendleri arasında özel bir yer aldı. IoT pazarı 2018’de 151 milyar dolara ulaşarak beklenmedik bir hızda büyüme yaşadı ve 2025 yılına kadar pazarın 1,567 milyar dolara çıkması bekleniyor. Bu yükselen popülerlik, IoT cihazlarının büyük miktarlarda müşteri verisi toplama ve analiz etme kabiliyetinden kaynaklanıyor. Bu verileri işleyerek bankalar ve finans kurumları dolandırıcılıkları önleyebiliyor, operasyonel verimliliği artırabiliyor ve müşteri deneyimini tamamen yeniden tanımlayabiliyor.

Pazar lideri şirketlerle stratejik iş birlikleri yapmak için bu teknolojiyi kullanan fintech sağlayıcıları, bu ortaklıklarla insanların günlük faaliyetlerinin bir kısmını düzenlemeyi amaçlıyor. Örneğin, akıllı buzdolapları artık yiyecek sipariş edilebilen yerleşik bir işleve sahip olmaya başladı. Müşteriler bu sayede ihtiyaç duydukları ürünleri seçebilir, sepete ekleyebilir ve ardından onaylayarak ödemesini yapabilir hale gelecek. Market alışverişi deneyimini tamamen yeniden tanımlayan bu teknoloji sayesinde firmalar ürünleri doğrudan müşterinin evine teslim edecek.

Fintech’teki bu büyük hareketlilik, finans sektörünü sürekli geliştirmeye devam ediyor. Bu nedenle, finans sektöründeki oyuncuların çevrelerindeki ekosistemin farkında olmaları ve gelecekteki büyüme için kendi kulvarlarının ilerisine bakmaları, her zamankinden daha önemli bir hal alıyor.

Comments

Yorum yapma kapatılmıştır