Liderler

Global vizyonla geliştirdiğimiz servislerimizle tüm dünya kullanıcılarına ulaşmayı hedefliyoruz

0

“Servislerimizi sadece Turkcell kullanıcıları için değil, tüm dünya kullanıcıları için geliştiriyoruz.” diyen Turkcell Dijital Servisler ve Çözümlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ataç Tansuğ, global operatörler ile iş birliği çalışmaları yapıp onlarca ülkede milyonlarca kullanıcıya erişmeyi hedeflediklerini söyledi. 

1997 yılında Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünden mezun olan Ataç Tansuğ, iş yaşamına IT alanında başlangıç yaptı. Digital’da Sistem Destek Mühendisi olarak 4 sene çalıştıktan sonra, sahadaki tecrübelerini verdiği eğitimlerle başka kurumlara da aktarma fırsatı buldu. “Bu süreçte yolum 2002 yılında verdiğim bir eğitimde Alcatel ile kesişti.” diyen Tansuğ, Alcatel’de uluslararası NGN Destek Mühendisi olarak işe başladı ve telekomünikasyon alanındaki kariyerine adım atmış oldu. Alcatel’e geçişi ile birlikte 40’tan fazla ülkede yeni nesil iletişim teknolojilerinin hayata geçirilmesi alanında çalışmalar yaptı ve farklı seviyelerde yöneticilikler ile geçen süreçte en son Türkiye ve Azerbaycan bölgesinde Teknolojiden Sorumlu Direktör olarak görev aldı. 

2013 yılında, Turkcell Superonline Şebekeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı rolüne geçiş yapan Ataç Tansuğ’un telekom operatörü kariyer yolculuğu da burada başlamış oldu. 2015 yılına kadar bu rolü üstlendikten sonra Turkcell Grup Teknoloji Yakınsama Projesi kapsamında birleşen yapıda, Mobil ve Sabit Temel Şebeke Direktörlüğü rolüne geçiş yaptı. 2017 yılında ise Dijital Servis ve Çözümlerin Teknoloji Direktörlüğü’ne geçerek Ar-Ge ve ürün geliştirme fonksiyonlarına liderlik etti. 2019’dan bu yana ise hem teknoloji hem de iş birimlerinin dahil olduğu Turkcell Grup Dijital Servisler ve Çözümler Genel Müdür Yardımcılığı’nı yapan Ataç Tansuğ, görevini şöyle anlatıyor: “Mevcut rolümde, ülkemizden tüm dünyaya yayılan dijital servisler tasarlayan çok değerli bir ekip olarak çalışıyoruz. Dünyanın her köşesindeki kullanıcılarımıza rekabetçi dijital servisler ile ulaşmak, kariyerimin en değerli kilometre taşı.”

Dijital dönüşüm üzerine kritik değerlendirmelerde bulunan Turkcell Dijital Servisler ve Çözümlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ataç Tansuğ, Turkcell Dijital Servisler’in bireysel ve kurumsal ürünleriyle gerçekleştirmek istedikleri hedefleri anlattı…

Kurumlar kadar bireyler de pandemi ile hızla dijitalleşti. Salgın ile gelen dijital eğilimler hangi alanlarda ön plana çıktı?

İki yıldır mücadele edilen pandemi ile birlikte hayatlarımızda hızlı ve önemli değişimler meydana geldi. Önümüzdeki 10 yılda hayata geçeceğini ön gördüğümüz çok sayıda dönüşüm aniden hayatımızda ihtiyaç olarak yer aldı. Market alışverişlerinden uzaktan eğitime, online toplantılarından e-ticarete kadar her alanda pandemi dinamikleri neticesinde hızlı bir uyum süreci başladı. Üstelik bu değişimlerin çoğu, büyük oranlarda kalıcı olmak üzere hayatımıza yerleşti.

Bu süreçte teknoloji çözümlerini ciddi şekilde hayatına entegre eden önemli sayıda kullanıcı kitlesi oluştu. Evde geçen zamanda e-ticaret alışverişinden dijital medya tüketimine kadar ciddi bir artış oldu. Diziler, filmler, belgeseller, dergiler, haberler ve müzik içerikleri gibi pek çok dijital içeriğin tüketimi hızlanarak arttı. Dijital ödeme yöntemleri daha sık ve yoğun şekilde kullanılmaya başlandı. Kurumlar kadar bireylerin de dijitalleşmesinin hızlandığına tanık olduk. Ülke yönetimleri de veri dijitalleşmesi ve dönüşüm odağını güçlendirdi. Ülkeler ve şirketler dijital servis ve çözümlerin kullanımını yaygınlaştırarak bu süreci daha etkin yönetti.

Bu süreçte, Dünya’da ve Türkiye’deki bireysel dijital servislerin sayısı arttı. Pazarı nasıl değerlendiriyorsunuz? Turkcell Dijital Servisler ailesinin hem global hem de Türkiye pazarındaki odağı nedir?

Hem bireylerin hem de kurumların daha fazla dijital servis kullanımına ek olarak, pazardaki dijital servislerin sayıları da hızla artıyor. Daha önceki yıllarda dijital servislere çok yatırım yapmayan ülkeler de hızlı bir şekilde bu yatırım ihtiyacını hissetti çünkü yabancı ülkelerde üretilen uygulamaları kullanmak zorunda kaldılar.

Biz Turkcell olarak bu tür zor dönemlere hazırlık yaparak yerli dijital servisler üretiyorduk ve pandemi döneminde bu eforumuzun ne kadar değerli sonuçları olduğunu hazırlıklı şekilde yaşayarak deneyimleme şansımız oldu. Global çapta kullanılabilecek ve dünya devleri ile rekabet edebilecek dijital servislere 2013 yılından bu yana ciddi yatırımlar yapıyoruz. Bugün büyük OTT oyuncuları ile e-posta platformundan arama motoru ve dijital reklamcılığa, anlık mesajlaşmadan TV ve müzik servislerine kadar çok sayıda alanda yoğun rekabet içinde olan servisler tasarlayıp geliştiriyoruz. Bu süreçte amacımız hem mevcut telekomünikasyon servislerimizi daha değerli hale getirerek kullanıcılarımızın hayatına değer katmak hem de verilerimize sahip çıkıp ülkemizden dünyaya açılan ekonomik değer katmak.

Doğru zamanda, doğru alanlarda çalışmalar yapmış olduğumuzu görmek ve bu hizmetlerin ülkemize faydasını görmek çok değerli. Pandemi başlangıcından bu yana tüm kullanım oranlarımız ciddi artış gösterdi ve tüm dünyadan kullanıcılara erişti. Servislerimizi sadece Turkcell kullanıcıları için değil, tüm dünya kullanıcıları için geliştiriyoruz. Global operatörler ile iş birliği çalışmaları yapıp onlarca ülkede milyonlarca kullanıcıya erişmeyi hedefliyoruz. Ülkemizden dünyaya yayılan global markalar yaratma odağımız devam edecek.

Turkcell, aslında birçoğumuzun kullandığı dijital servislerin yanı sıra, B2B iş modeliyle kurumlara özel çözümler de sunuyor. Bu ürünlerle kurumlara ne gibi faydalar sağlanıyor?

2013’den bu yana geliştirdiğimiz servisler daha çok bireylere özel geliştirilmişti. Bu servislerimiz gelişip belirli bir olgunluğa eriştikten sonra kurumların ihtiyacına uygun özellik ve kapasitelerdeki kurumsal versiyonları üzerine çalışmaya başladık. 2021 yılı içinde bu servislerin çoğu artık dünya standartlarında kapasite ve özellikleri ile sahada kurumsal kullanıcılarımızın kullanımına sunuldu.

Konferans çözümümüz BiP Meet, anlık mesajlaşma platformumuz BiP, mail platformumuz YaaniMail, dosya yönetim platformumuz Lifebox Business, mekanlara lisanslı müzik hizmeti sunan fizy Business ve verimli akaryakıt çözümü HesApplı gibi servislerimiz kurumsal kullanıcılarımızın işine değer katmak için hazır.

Bugüne kadar bireylere sunduğumuz servisler kurumların verilerini güvenle koruyup yöneteceği kurumsal platformlar haline geldi. Kurum ve kuruluşlar artık Türkiye’deki veri merkezlerimizden bulut üzerinde hizmet veren ve siber saldırılara karşı en iyi derece güvenlikli bu platformlardan dijital hizmetler alabilirler. Bu yıl başlayan kurumsal servis odağı ve atağımız önümüzdeki yıllarda da devam edecek.

Bu hizmetleri tek sağlayıcıdan almak kurumların iş süreçlerinde nasıl bir uyum sağlıyor?

Bugüne kadar bu hizmetleri yurt dışı merkezli firmalardan temin ediyorduk. Yerli çözümlerimiz sayesinde Türk Lirası ile fiyatlanan, ülkemizdeki veri merkezlerimizde korunan ve ülke mevzuatlarına uygun servisler ile kurumların tüm ihtiyaçlarını karşılamak için çalışıyoruz. Kurumların bu alternatif çözüm setine uzun zamandır ihtiyaç duyduğunu biliyorduk ve buna kavuşmaktan duydukları memnuniyeti görmek bizim için çok değerli oldu. 

Son olarak, bu yılın devamında ve 2022’de hedefleriniz neler? Hem bireysel hem kurumsal ürün ve çözümlerinize yenileri eklenecek mi?

Portföyümüzü geliştirmeye devam ederek ürünlerimizi dinamik şekilde kullanıcı ihtiyacına göre sürekli güncelleyerek kusursuz hale getirmek için çalışıyoruz. Ürettiğimiz tüm servisler farklı teknik altyapı, yetenek ve uzmanlık gerektiriyor. Kurumsal servislerimizi bireysel versiyonları ile aynı marka isimli lanse etsek de altyapı ve dinamikleri ile bambaşka servisler. Bu çeşitlilik işimize değer ve güç de katıyor.

Bireysel alanda bulut oyun, oyun yayıncılığı gibi yenilikçi servislerimizin yanı sıra, TV alanında büyük ekran stratejimiz mevcut. TV kullanıcılarımıza daha önceden mobil cihazlar odaklı hizmet sunuyorduk. Artık buna ek olarak Smart TV, Web, Apple TV, Android TV ve TV+ Ready gibi tüm platformlarda izlenebilecek şekilde büyük ekran odaklı hale getirdik. 

Tüm bu örneklerdeki gibi günün ihtiyaçlarına en uygun çözümleri tasarlayıp sürekli geliştirerek kullanıcılarımızla buluşturuyoruz. Amacımız Türkiye’ye değer yaratan, Türkiye’de kazandığı gelir ile ülkesine gelir yaratan, ülkemizde vergilendirilen, Türk mühendislerine istihdam yaratan bu servisleri dünya çapında markalar haline getirmek. Bu başarı ile dünya çapında faydalı çıktılar yaratmak en önemli önceliğimiz.

Comments

Yorum yapma kapatılmıştır