Teknoloji Trendleri

Turizmin yeni gözdesi ‘akıllı teknolojiler’

0

COVID-19’dan en çok etkilenen sektörlerden birisi olan turizm, çalışanlar ve ziyaretçiler için bu yıl bazı yenilikleri hayata geçiriyor. Ancak burada değişen sadece sektör değil, aynı zamanda turistlerin ve misafirlerin alışkanlıkları. Sektörde alınan tüm önlemler, bölge ve konaklama yerleri seçerken tatilcilerin kararını da etkiliyor. Turizm işletmeleri ise bu gibi değişimlere ve beklentilere akıllı teknolojilerle yanıt veriyor.

Büyük veri

Çok büyük miktarda veri toplayan turizm endüstrisi, müşterileri kendi içerisinde farklılık gösterse de veriler sayesinde onların düşünceleri ve satın alma alışkanlıkları hakkında fikir edinebiliyor. Müşterileri tanımak da müşteri deneyimini çok daha iyi hale getiriyor. Diğer taraftan, turizm işletmeleri güçlü ve zayıf yönlerini büyük verilerle daha kolay tespit edebiliyor. Örneğin, geçmişteki doluluk ve mevcut rezervasyon gibi dahili veriler, harici verilerle birleştirilerek talebi daha verimli tahmin edebilmeyi ve buna göre hareket etmeyi mümkün kılıyor. Yine dahili olarak elde edilen geri bildirimler, müşterilerin online etkileşimi ile birleştirildiğinde işletmelerin neleri iyileştirmesi ya da aynı kalması gerektiğini kolayca sunuyor. Büyük verinin etkin kullanımı hem işletmeyi doğru müşteriye tanıtmak hem de onlara doğru yerde ve doğru zamanda ulaşmayı sağlıyor.

Sanal gerçeklik (VR) ve Artırılmış Gerçeklik (AR)

VR teknolojisi günlük yaşamda giderek daha önemli hale geliyor. Özellikle geçen yıl, sanal müzelerden alışverişe kadar simülasyonla uzaktan birçok şeyi deneyimleme fırsatı sayesinde sanal gerçekliğin kullanımında büyüme görüldü. Yeni dönemde ise turizm işletmeleri, özellikle de acenteler bu teknolojiyi, tanıtımı yapılan destinasyonların sergilenmesi için tercih ediyor. Seyahat edilecek ülkenin en iyi yönlerini göstererek ve orayı bizzat ziyaret etmelerini sağlayacak simülasyonlu bir deneyim yaratarak insanlara seyahat etmeleri için ilham veriyor.

Konaklama hizmetlerinde de rezervasyon öncesi oteli deneyimleme yöntemi olarak kullanılan VR teknolojisi konukların lokasyondan beklentilerini, konaklama konforunu göstermek ve tesislerin özelliklerini tanıtmak amacıyla tercih ediliyor. Havayolu işletmeleri ise VR’ı örneğin, bekleme salonlarında çeşitli gösteri şovları ile yolcuların kendilerini tiyatrodaymış gibi hissedebilecekleri bir deneyim olarak sunuyor. AR teknolojisine sahip akıllı telefonlar da tesislerdeki yabancı dil desteği bakımından işletmelerin işini kolaylaştırdığı için giderek popüler hale geliyor.

Temassız işlemler

Hijyen hassasiyeti nedeniyle kullanımı yaygınlaşan temassız teknolojiler, aynı zamanda işletmelere ve turizm hizmeti alanlara hız da kazandırıyor. Örneğin, self check-in’in kullanımı yaygınlaştıkça uçağa binmek için beklenen uzun kuyruklar ya da otel girişi yapmak gibi prosedürleri uygulamak minimum seviyeye iniyor, sosyal mesafe de korunuyor. Öte yandan, yeni nesil mobil geçiş kontrol sistemleri ile oda numarası misafirin mobil cihazına tanımlanıyor. Bu şekilde misafirlerin odasına girmek için yanında kart ya da anahtar taşımasına gerek kalmıyor.

Otel çalışanlarının ofis ya da mutfak gibi özel alanlara giriş-çıkışları da artık parmak izi okuma, yüz ve iris tanıma gibi biyometrik teknolojilerle gerçekleştirilerek temassız geçiş sağlanıyor. Tesis girişlerindeki termal kameralarla ateş ölçümü ve maske kontrolü hızlı ve otomatik bir şekilde yapılırken salgının riskleri de devre dışı bırakılıyor. Tesis içerisindeki restoran, spor salonu, sauna, havuz gibi alanlarda insan sayısını kontrol altına almak için de çeşitli çözümler kullanılıyor. Yoğunluk sınırının takibi yapılırken bekleme sürelerinin gösterilmesiyle de konuklar bilgilendiriliyor. Bu sayede işletmeler kişi sayısı sınırlarını teknoloji ile kontrol ederek ek personel ihtiyacını ortadan kaldırıyor.

Sosyal mesafeyi ve iletişim kolaylaştıran robotlar

Hayatın bir parçası haline gelen robotlar turizm endüstrisinde de yaygınlaşıyor. En çok kullanılan ve artık hemen hemen her yerde bulunabilen chatbotlar, turizm işletmelerine de oldukça fayda sağlıyor. Konukların sorularını yanıtlamak gibi genellikle tekrar eden görevleri üstlenen robotlar sayesinde 7/24 hizmet sunmak kolaylaşıyor.

Fiziksel temasın önem kazandığı bugünlerde otonom robotlar, müşteri memnuniyetini artıran araçlar haline geliyor. Kişisel eşyaları odalara taşıyan bir robottan havaalanları ve seyahat acenteleri için tasarlanan robot asistana kadar pek çok biçimde kullanılabiliyorlar.

Turizm gibi bir hizmet sektöründe, mümkün olan en iyi müşteri deneyiminin sunulduğundan emin olmak gerekir. Bu teknolojik gelişmeleri dahil etmek ise insanlara yüksek deneyim sunarken işletmelerin de içerisinde bulunduğumuz dönemin koşullarını en üst seviyeye çıkarmasına, maliyetlerin düşürülmesine ve hizmet kalitesini artırılmasına yardımcı oluyor. 

Comments

Yorum yapma kapatılmıştır