Teknoloji Trendleri

Kolay ve hızlı poliçe oluşturmanın en teknolojik hali!

0

Atilla Yıldız

Dünyada ve Türkiye’de son yılların trendi “InsurTech”in, sigortacılığın dijitalleşme serüveni olduğunu söyleyebiliriz. InsurTech, yenilikçi çözümler sunarak hem sigorta alanında faaliyet gösteren firmaların hedef kitlelere kolayca ulaşmalarını sağlamayı hem de sigorta poliçesi sahiplerinin daha az masraflı, risk ölçümünün doğru ve hızlı yapıldığı ürünlere erişmelerini sağlamayı hedefliyor.

Turkcell olarak 2019 yılında Tech-Fin iş ailemize katılan Turkcell Sigorta ile mühendislerimizin geliştirdiği altyapılarımız ve yeni teknolojiler ile InsurTech çözümlerimizi sunmaya başladık.

Turkcell Sigorta’nın öne çıkan özellikleri neler?

Turkcell Sigorta olarak sigorta acenteliği kavramına InsurTech bakış açısıyla öncülük rolü üstlenerek teknoloji, dijitalleşme ve yenilik getiriyoruz.

Turkcell Sigorta’da müşterilerimize şimdilik aşağıdaki poliçe türlerini sunuyoruz ancak her gün ürün yelpazemizi geliştirmek için çalışıyoruz.

  • Cihaz koruması için Akıllım Güvende
  • Kanser durumlarında kadınlarımıza güvence sağlayan Yaşasın Kadınlar
  • Günlük hayatta karşılaşılabilecek kazalarda güvence sağlayan Yardım Eli
  • Turkcell faturalarını güvence altına alan Turkcell Ödemelerim Güvende

Müşterilerimize bu hizmetleri Turkcell bayileri, Turkcell çağrı merkezi, Dijital Operatör ve guvencell.com.tr web sitemiz gibi farklı kanallarımızdan sunabiliyoruz.

Turkcell Sigorta’yı fiziksel kanallarımızdan hangi teknolojilerle sunuyoruz?

En önemli fiziksel satış kanalımız olan Turkcell bayilerimize gelen müşterimizin sigortacılık mesafeli satış kurgusu kapsamında, sigorta poliçesi satın alma işlemini self-service başlatabilmesi için bayilerimizde konumlandırılan akıllı ekranlarımıza, satın alınmak istenen sigorta ürün sayfasına yönlendirmeyi sağlayan QR kodlar yerleştirdik. QR kodu okutan müşterimiz ilgili sayfaya yönlendiriliyor ve işlemlerini hızlıca yapabiliyor. QR kodlar aynı zamanda, işlem yapılan bayinin bilgilerini de içeriyor. Böylece işlem yapılan bayi bilgilerini sistemimize kaydedebiliyor ve bu veriyi analiz edebiliyoruz.

Turkcell çağrı merkezinden bize ulaşmak isteyen müşterilerimize, Turkcell Sigorta’ya ait ayrı bir çağrı merkezi ekibi hizmet veriyor. Gerçek zamanlı eylem kurgularıyla oluşturduğumuz kitlelerdeki müşterilerimize ulaşarak ilgili ürünlerimizi tanıtıyoruz. Aynı zamanda müşterilerimiz de Turkcell çağrı merkezini arayarak sigorta poliçesi satın alabiliyorlar. Çağrı merkezi kanalımızda ödeme yöntemi olarak mobil ödemenin yanında oldukça yaratıcı bir çözümü de kendi iç sistemlerimizde oluşturduk. Sigorta teklifi, çağrı merkezi yetkilisinin ekranında online olarak sigorta şirketinden alınıp müşterimizle paylaşıldıktan sonra, ödeme işlemi için müşterimizin telefonuna bir URL gönderiyoruz. Müşterimiz telefonuna gelen SMS içerisindeki URL ile Paycell Sanal POS sayfasına yönlendiriliyor ve Paycell cüzdanında kayıtlı olan kartları otomatik olarak listeleniyor. Müşterimiz işlem yaptığı kartın bankasına göre değişen taksit planlarını görüntülüyor ve son olarak kendisinden 3D secure onayı alınıyor. Böylece, toplamda 3 tıkla işlemini tamamlıyor. Paycell cüzdanında kayıtlı kartı yoksa kart bilgilerini girerek de işlem yapabiliyor, dilerse kartını kaydedebiliyor. Ödeme işlemi bittikten sonra müşterimiz çağrı merkezi yetkilisine bilgi verdiğinde, çağrı merkezi yetkilisinin ekranında işlem tamamlanıyor. Bu teknoloji çözümümüz ile müşterilerimizin güvenli olarak sanal POS üzerinden işlem yapmasını sağlıyoruz.

Turkcell Sigorta’da müşterilerimize sunduğumuz dijital kanal teknolojileri nelerdir?

Sigorta poliçesi satın alma işlemi, Turkcell’in en önemli mobil uygulaması olan Dijital Operatör’den de kolaylıkla yapılabiliyor. Dijital Operatör kullanıcısı olmak için Turkcell müşterisi olma zorunluluğunun olmaması da mobil kanalımız olan Dijital Operatörü yıldız haline getiriyor. Dijital Operatör’de müşterinin tanınabilmesi, izin verdiği durumda Turkcell sistemindeki iletişim bilgilerinin ekrana otomatik getirilebilmesi gibi özelliklerle de işlemler en optimum seviyede tamamlanabiliyor.

İç kaynaklarımızla geliştirdiğimiz, UX standartlarına uygun olarak kullanıcı dostu tasarım ile öne çıkan guvencell.com.tr’de ise hızlı oturum açma ile müşterilerimiz istedikleri ürüne kolayca ulaşıyor ve satın alma işlemlerini gerçekleştirebiliyorlar.

Gerçek zamanlı eylem yani doğru zamanda doğru teklif bakış açısıyla, gerçekleştirdiğimiz analiz sonuçları sayesinde müşterilerimize SMS yoluyla da teklif sunma esnekliğine sahibiz. Müşterilerimiz, SMS içerisinde bulunan linke tıkladığı anda önerilen ürünün web sayfasına yönlendiriliyor, ürün detayına erişip hızlı ve kolay bir akışla sigorta poliçesini satın alabiliyor. Her kanalımızda olduğu gibi guvencell.com.tr kanalımızda da müşterimizi tanıyor ve poliçe şartları gereği doldurulması gereken iletişim bilgilerini otomatik olarak ekrana getiriyoruz. Bu da işlem hızını optimize etmemizi sağlıyor.

Turkcell Sigorta’da kullanıcı deneyimini iyileştirmek için neler yapıyoruz?

Tasarım odaklı düşünme bakış açısıyla her geçen gün yenilediğimiz ve yalınlaştırdığımız ön yüzlerimiz ile 60 saniyeden az bir sürede müşterilerimiz, ihtiyaç duydukları poliçe alımını gerçekleştirebiliyorlar. Tüm ön yüz ve micro mimariye sahip altyapımız tamamen iç kaynakla, kendi mühendislerimiz tarafından geliştiriliyor.

Tasarladığımız micro mimari yapı ile esnek ve hızlı geliştirme imkanına sahibiz. Kesintisiz şekilde kodların canlı ortama taşınmasını sağlayan sistemimiz sayesinde, ihtiyaç duyulan her durumda canlı ortamda düzeltme ve geliştirmelerimizi konumlandırabiliyor ve bunu son kullanıcı hissetmeden gerçekleştirebiliyoruz.

Sigorta poliçelerine ait ödemeler, dijital ve çağrı merkezi kanallarında sanal POS üzerinden kredi kartı ya da Turkcell faturasına yansıtılarak yapılabiliyor. Her iki yöntemde de taksit seçeneği sunuluyor. Bayi kanalımızda da nakit ya da fiziksel kredi kartı ile ödeme sağlanabiliyor. Böylece ödeme aracı esnekliği sağlıyoruz.

“Turkcell’den ayrılma kararı alan müşterilerimiz eğer Turkcell faturasına yansıtma seçeneği ile ödeme yapmışlarsa, kalan taksitlerini Turkcell bayilerinden ve Paycell mobil uygulamasından ödemeye devam edebilirler.” diyerek tüm koşulları düşünülmüş ve çözüme kavuşturulmuş müşteri odağımız ile planladığımız bir yolculuk sunuyoruz.

Comments

Yorum yapma kapatılmıştır